Min bakgrund och intressen

Jag skapar alster inom textilt hantverk av bl.a stickning, virkning, sömnad, symaskinsbroderier och ibland i kombination och skapar smycken av pärlor av alla de slag.

Lyckan med att hålla på med hantverk är att man aldrig blir fullärd och kan hela tiden hitta på nya ideér på att skapa och kombinera allt man kan och lärt sig under alla år. Jag kommer använda bloggen för att visa vad jag gör och förhoppningsvis förmedla en del tips o ideér /Tua

fredag 3 september 2010

Kakfat gjorda av Roland

En idé jag fick för ett tag sedan var att göra kakfat av fina tallrikar som man kan hitta på loppisar. Så vår resa till Hudiksvall i somras blev början till inköpen av tallrikar. Roland har sedan slitit hårt på sig och diamantborren för att göra hål i faten som är olika hårda! Dessa säljer jag nu i min butik och kom gärna förbi Skillebyholms marknad söndag den 12 september (Länk till marknaden) då jag säljer mina alster och dessa kakfat. Roland visar även sina vindflöjlar (Länk till Rolands blogg).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar