Min bakgrund och intressen

Jag skapar alster inom textilt hantverk av bl.a stickning, virkning, sömnad, symaskinsbroderier och ibland i kombination och skapar smycken av pärlor av alla de slag.

Lyckan med att hålla på med hantverk är att man aldrig blir fullärd och kan hela tiden hitta på nya ideér på att skapa och kombinera allt man kan och lärt sig under alla år. Jag kommer använda bloggen för att visa vad jag gör och förhoppningsvis förmedla en del tips o ideér /Tua

onsdag 22 oktober 2014

Litet bidrag till sykompisarna idag

Idag har jag lärt ut hur man gör en snygg flätning som kan användas till allt möjligt. Lock till ask, grytlappar, kudde eller väsksida eller nåt annat fiffigt. Det var skoj och de som gjorde den var nöjda och glada.
Så här blev det:
 
Dagens olika varianter


Ask som jag tidigare gjort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar